134

135

Tegma - Encoded / Decoded - Digital Structures

Ovo je prvi Tegma album izdan za švedski label Digital Structures. Do danas su izdali ogroman broj EPeva i singlova na nekoliko kompilacija. Detaljnije o projektu tegma možete pročitati u biografijama pa bez odugovlačenja krenimo redom.

01. Refraktor(9:08)
Stvar započinje dosta mračno sa nekoliko tihih sampleova i jednim kratkim voice sampleom i ubrzo se javlja ritam uz nekoliko tribal elemenata. Cjela stvar se polako razvija uz iste kratke sampleove kao i na početku. Nakon kratkog prekida javlja se nekoliko perkusija. Nakon 3 minute javlja se jadan kratki distorzirani sample no struktura stvari se ne mjenja i ugodno vozi sve do sredine stvari gdje dolazi do dropa i javlja se glavna melodija koja je odlična. Stvar nastavlja i bez prevelikih promjena dolazi do kraja. Iako možda monotona ovo je solidna stvar bez previše iznenađenja.

02. Tribe of Akabar(9:12)
Odmah na početku stvari se javljaju tribal elementi uz par kratkih voice samplevoa. Groovy ritam počinje odmah nakon toga uz opet par tribal bubnjeva i sve se jako dobro razvija uz dodavanje perkusija i high hatova. Blizu sredine se javlja jedna duboka melodija koja je odlična i daje malo mračniju dimenziju stvari. Također su prisutni breakovi u ritmu tako da nije sve jednolično. Nakon nekog vremena veću pažnju u stvari dobivaju razni efekti škripanja, javlja se jedan drop i stvar nastavlja do kraja sa nekoliko perkusija i istim voice sampleovima kao i na početku. Solidno.

03. Molleswinger(8:43)
Nakon Kratkog mračnog uvoda javlja se snažan beat i stvar se polako razvija uz samo jednu perkusiju i par efekata u pozadini. Nakon minute javlja se jedan jako dobro izmanipulirani voice sample u obliku loopa a na njega se nadovezuju odlični tribal elementi. Stvar odlično vozi sve do sredine kada se javlja jedna kratka distorzirana melodija uz drop. Stvar normalno nastavlja uz pojačani kick no bez velikih promjena. Pred kraj se još javlja jedna melodija koja nije distorzirana i stvar tako vozi do kraja.

04. Skyline(8:15)
Ova stvar ima jako zanimljiv uvod uz dosta efekata i ubrzo se javlja odličan ritam. Iako se otprilike isto razvija kao i ostale stvari ima jako agresivnu strukturu i najmračnija je od svih. Javljaju se jako mračne trippy melodije i kratki ženski vokali, naravno uz standardne perkusije. Na sredini se javlja jedan breakbeat ritam sa jako mračnim efektima, otkriva se melodija koja je također mračna i stvar se vraća na originalnu strukturu sa njom. Ovo zvući odlično i tako se zadržava nekoliko minuta. Pred kraj se još javljaju neki efekti i stvar završava slično kao što je i počela. Odlično.

05. Funkboom(7:45)
Opet malo drukčiji uvod od ostalih, ovaj puta sa dosta visokih tonova. No ubrzo se javlja beat. Stvar se standardno razvija kao i sve ostale. Jednostavno postoji prevelika sličnost između svih stvari na ovom cdu. Ova stvar je najjednostavnija. Uz ritam i bassline jedino što se da primjetiti je malo veča količina perkusija i naravno kratki sampleovi i efekti sastrane. Na sredini se javlja drop uz nekoliko kratkih sampleova no stvar opet nastavlja na isti način i tako se nastavlja sve do kraja. Najgora stvar na cdu.

06. Spread out and Skelter(9:22)
Tipičan mračan uvod uz par efekata no javlja se jedan zanimljiv voice sample i ova stvar najviše odstupa od ostalih. Stil je malo drukčiji i zanimljiviji. Javlja se par jako zanimljivih efekata i stvar ima jednu funky atmosferu. Također se javlja breakbeat ritam i stvar je jako dinamična. Nakon nekog vremena se javljaju škripajući sampleovi i uglavnom se sve odlično razvija do sredine kada se javlja drop uz breakbeat elemente no ubrzo se stvar vrača na staru strukturu. Možda su ovi silni dropovi u stvarima nepotrebni no ipak daju na dinamičnosti. Nakon dropa se javljaju tribal elementi i opet se javlja voice sample i stvar nastavlja voziti sve do kraja. Odlična stvar.

07. Sofa Beats(8;30)
Kao što i ime stvari kaže ovo je jako lagana stvar, javljaju se duboke melodije i beat je puno sporiji. Javlja se jako malo efekata i svi odjekuju. Atmosfera u stvari je jako mračna no u isto vrijeme i jako ugodna. Nakon par minuta javljaju se perkusije i tribal elementi no u principu stvar nema tako puno elemenata kao ostale. Puno je laganija i opuštajuća. Na sredini se javlja jedna nova kratka melodija i kick ali sve je i dalje jako lagano i mračno i tako ostaje do kraja. Solidna stvar.

08. Encoded(8:37)
Kratak uvod uz par efekata i stvar kreće sa jako dobrim ritmom i par voice samplea crkvenih zborova. Dosta dugo se ne mjenja no nakon 3 minute se javlja odlična melodija i stvar ima nevjerojatan driving osjećaj. Ovo je najmelodičnija stvar na albumu. Uz veliku količinu perkusija i kratkih sampleova sa strane ritam i melodija se odlično nadopunjuju i cjela stvar super vozi sve do sredine kada se javlja drop sa breakbeat elementima i jedan škripajuči sample koji jako upropasti ostatak stvari. Jednostavno mi se ne uklapa u cjelinu i dano mu je previše pozornosti. No bez obzira na to stvar i dalje ima jako dobar driving osjećaj i tako se zadržava do kraja. Odlična stvar.

09. Flash Dance(4:12)
Jako čudna stvar sa puno drukčijim ritmom. Najsporija je na cdu i ima jako zanimljivu i simpatičnu melodiju. Također se javljaju kratki voice sampleovi i stvar ima jako puno breakova. Na sredini se javlja kratak drop no bez promjena stvar nastavlja i uglavnom se previše ne mjenja do kraja. Solidna stvar sa jako čudnim i zanimljivim stilom.

Sve u svemu ovo je jedan album koji je najbolje slušati u komadu jer sve stvari imaju dosta sličan stil i elemente i ne razlikuju se previše u strukturi. Album je možda na momente dosadan ali stil je odličan isto kao i kvaliteta produkcije. Isto tako se na njemu nalazi par stvari koje su jako inovativne pogotovo zbog korištenja nekih breakbeat pa možda čak i tech house elemenata, no naravno u pravoj mjeri.