161

172

Phaethon's Voyage kompilacija - Oktava

Vjerojatno ste više manje svi do sada već čuli za jedan od najvećih psy trance festivala u svijetu, Samothraki Dance Festival. Prošla godina je bila treća po redu za ovaj festival; nažalost nakon dosta problema s lokalnim vlastima ove godine ga nećemo dočekati. No, ako ništa drugo, iza sebe je ostavio 3 CD-izdanja, a očekuje se i DVD s video snimkama sva tri festivala. U principu nisam ljubitelj labelova koji obično nastanu na temelju nekih partyja kako bi se povukle još neke pare sa strane, no ova kompilacija je izuzetak. Počevši od samog covera koji je jedan od najboljih i najkvalitetnijih ikada. Sama kutija je predivan digipak i jednostavno ga je gušt držati u rukama. Unutra se također nalazi grčki mit vezan uz ime same kompilacije. No već sam i previše rekao o kutiji pa aj'mo na mjuzu.

01. Tristan & Psyberant - Wait and See (8:59)
Prva i ujedno i najbolja stvar na kompilaciji dolazi iz Engleske i, naravno, stil je takav. Po strukturi vrlo jednostavna stvar s jako puno acid zvukovlja i jednostavno najplesnijim basslineom ikad. Ono što je stvarno dobro kod ove stvari je što realno oslikava jednu atmosferu koja je bila postignuta na festivalu, a bome i kod nas za vrijeme Tristanovog acidolikog live-acta. Dakle, stvar je jednostavna, mračni groovy bassline, uz dosta sitnih i uvrnutih zvukova koji su već trademark za Twisted Records i, naravno, hrpa kiselih škripanja koja su isproducirana vrhunski. Cijela stvar se dosta polako razvija i cjelo vrijeme vas uzdiže. Definitivni klimaks nastupa kada u priču uleti predobar duboki muški voice sample koji jednostavno moram u potpunosti citirati: "It is a dawn of a new age! Mankind has reached the stars, colonized new worlds, contacted new races..." Nema sile koja bi me mogla zaustavit na ovu stvar, a i mami se sviđa. Uglavnom definitvno najbolja stvar na CD-u, puna energije i groovea. Baš kao i većina Tristanovih stvari.

02. Orion - Don't Panic (6:44)
Jean Borreli je na sceni već dugi niz godina i jedan je od onih koji znaju napraviti dobru full-on stvar bez pretjerivanja i s puno dobrog groovea. Pa tako i ova stvar fino vozi i rastura floorove. Naravno, kiseli zvukovi su i ovdje prisutni, a osim raznih bleepova u pozadini, glavna synth melodija ovdje igra važnu ulogu. Jedino što malo iritira jest ženski glas koji se javi svako malo, no kratak je i ne govori ništa konkretno nego samo zavija. No, stvar i dalje rastura i također je među najboljima na kompilaciji.

03. The Antidote - Apple Q (7:00)
Kad se radi o Serge Suoqueu, stil je naravno japanski. Iako ova stvar zvuči dosta sirovo, kao i sve ostale njegove stvari jednostavno ima taj jumpy stil i tjera vas da skakućete. U pozadini odjekuju zvukovi kapanja vode u nekoj pećini i, osim standardnih distorziranih acidolikih škripanja, prisutni su te meke japanske melodije koje su sve osim cheesy. Sama stvar je solidna, no Serge može puno bolje.

04. Space Tribe - Reverse Time (7:07)
Gotovo svaka kompilacija mora imati neku lošu stvar. Da je to ova vidi se istog trena kad pročitate tracklistu. Jednostavno se radi o pretjerivanju s acid zvukovima. Sama osnova nije toliko ni loša, pogotovo beat koji je začuđujuće dosta dobro napravljen. No, retro-melodije koje se ne mjenjaju valjda od prvog Space Tribe albuma su i dalje prisutne i jednostavno vam pile mozak. Za one koji vole ovaj stil stvar će ih oduševiti jer zvuči bolje od ostalih Space Tribe stvari (ako je to ikako moguće jer obično sve zvuče isto).

05. Eat Static Vs. Man Made Man - Regen (9:01)
Ovo je jedna jako neobična stvar što naravno i ne iznenađuje s obzirom da je Eat Static u igri. Uvod je malo dulji i napravljen je u nekom breakbeat stilu, no u pozadini se polako nazire pravi ritam i kreće s dosta loopoidnom osnovom. U biti, imate osjećaj kako je stvar napravljena sa dosta ritam mašina i, naravno, neizbježnim 303-zvukom koji cijelo vrijeme agresivno vozi. Tamo negdje na sredini se javljaju puno mekši zvukovi koji su karakteristika Man Made Man stila i dosta dobro se uklapaju na ostatak. U ovakvim stvarima je uvijek zanimljivo kada se može jasno prepoznati dva individualna stila i način na koji se međusobno nadopunjuju. Sve u svemu, jako neobična no zanimljiva stvar i, iako nije jako plesna kao i ostatak Eat Static stvari, jednostavno je nešto što morate čuti.

06. Tube - Psycho Drug (9:14)
Tube je dosta nepoznato ime na trance sceni, no stalni su gost na Samothraki festivalima. Ova stvar zvuči dosta inferiorno što se tiče kvalitete produkcije naspram ostatka, no odmah u startu vas zatekne nevjerojatno dobra bas gitara čija melodija se javlja kroz gotovo cjelu stvar. Stil je dosta mračan i puno jednostavniji od ostatka stvari na kompilaciji, no može se reći da se čovjek trudi. Stil je u svakom slučaju originalan, pogotovo zbog odlične bas gitare. Zlo mi je od raznih gitara koje se javljaju u novijim trance stvarima i zvuče tako isfurano i jednostavno, a rade ih puno veće face od ovog čovjeka koji je na odličan način uspio odrediti i mjeru i stil. No, da ne meljem samo o gitari, ostatak ove stvari je pun raznih svemirskih zvukova i jedina zamjerka je beat koji se gotovo uopće ne mijenja. No, sve u svemu jako dobro.

07. KoxBox - Oscillocore (8:42)
Kako stvari stoje izgleda da je ovo zadnja izdana Koxbox stvar koju su Frank i Ian zajedno napravili. O stilu ne treba previše govoriti - mračan, žestok beat koji samo oni znaju takvim napraviti. No, ova stvar ima puno više psihodeličnih elemenata nego neke njihove starije stvari i, nažalost, jednostavno ne zvuči dobro kad ju slušate doma. Koxbox je nešto što trebate čuti uživo na ogromnom sound sistemu da biste ih stvarno doživjeli kako spada. Beat je jako agresivan i na manjem soundu zvuči loše. Osim raznoraznih svemirskih prizvuka javlja se glavna tema koja je jako kisela i pomalo zatupljujuća. No, kvaliteta produkcije u ovoj stvari je na najvećoj mogućoj razini i jednostavno rastura.

08. Prisma - Running Time (10:16)
Prisma je grčki projekt i nije baš toliko poznat na sceni. Ova stvar je dosta brza (146 BPM-a) i razvija se u stilu koji je tipičan za izdanja na grčkom Acidance labelu. Dakle, brza vožnja uz razna distorzirana škripanja i tu i tamo koje pretjerivanje. Srećom, ova stvar se ipak drži nekih normalnih granica pa se tako javlja dosta zanimljiva melodija koja lagano uskače svako malo. Jedina stvar koja malo naživcira su povremene dizalice koje su danas neizbježne u neo-full-on stilu. Još jedan highlight su breakovi negdje u sredini stvari, no sve u svemu stvar je prosječna s obzirom da ovaj stil fura barem pet-šest drugih imena, i to na bolji način.

Kompilacija je dosta šarena što se tiče stilova i, iako sve stvari zajedno veže neki acid-prizvuk, one su dosta različite. Ako tražite neku priču, ovdje je nećete naći jer kompilacija jednostavno pokušava dati sliku kakvi su se sve različiti stilovi susretali na festivalu i u tome itekako uspijeva. Na festivalu je još bio prezentiran i Dino Psaras album koji daje naznake da će label krenuti s izdavanjem drugih stvari nevezano uz sam festival i to je jako dobra stvar.