303

317

Beat Bizarre - Pandoras Groove Box - Iboga

Nakon velikog uspjeha s prvim albumom Lewd, Martin Zimmermann i Rene Nielsen spremili su novo izdanje za Ibogu, album Pandoras Groove Box. Recenzija je dolje, a vrijedi još samo spomenuti da se tijekom godine očekuju i remixevi trackova s albuma (Orion, Phony Orphants).

01. Flagpole Safari (08:53)
Prva stvar na albumu počinje inverseanim SAW zvukom s jakom stereo slikom. Ne tako klasičan, ali niti stran izbor ritmičkih zvukova koji se lagano slažu jedan na drugi prožeti odličnim stereo efektima i tu i tamo kratkim prevrtajima u ritmu. Na 04:25 min. prvi se put javlja glavna pad melodija kao svojevrsni vrhunac stvari. Nedugo nakon melodije dolazi break, vrlo kratak, ali iskorišten da stvar još jednom započne svoju evoluciju do druge pojave iste melodije pred kraj, uz male preinake da ipak ne bi zvučalo identično. Ništa prezanimljivo, ali velika pohvala za trud oko efekata i stereo slike stvari.

02. Eavesdrop Pop (09:40)
Odmah od početka nešto življa stvar od prethodne, iako vrlo slične koncepcije - puno efekata koji odjekuju preko, od početka zadane, bass drum + bassline sekvence. Nešto difuznih melodijica eventualno vrijedi spomena, ali je isto prilično kalupljeno. Break na 05:35 min. stvarno dolazi kao osvježenje nakon neprestanog razvoja, kojeg je bilo pomalo naporno slušati. Nakon breaka, promjena koncepcije basslinea, ovaj put s malim transposeom unutar sekvence. Kao što je bilo i za očekivati, opet se ponavlja razvoj stvari s istim elementima kao i prije ali s novom podlogom (bassline). Zbog malo pretjeranog trajanja stvari (9:40), zvuči malo dosadno i usiljeno.

03. Corrosive Juices (08:22)
Kao uvod u stvar - nesvakidašnji čudan noise efekt, nakon kojeg na red dolazi brzi i dosta otvoreni bassline, a onda i bass drum. Standardan razvoj uz brdo efekata do 02:35 min. kada se pojavljuje tiha melodija kao veliko osvježenje. Kroz cijelu stvar dominira glasni bassline, i baš kad postane prejednolično, na 04:20 min. se pojavi odlična i otvorena melodija s jakom bandpass filter modulacijom. Sve u svemu, mnogo upečatljivija stvar od prethodne dvije, nakon kojih sam pomislio da će sve skupa biti dosta naporno za slušanje. Definitivno najbolja stvar na albumu.

04. Booger Launcher (08:42)
Kao da su i sami shvatili da je vrijeme za odmor, već četvrta stvar je chill. Minuta i pol difuznih vokala, lagani ritam, mnogo efekata i par urednih breakova. Solidno.

05. Urban Disturbances (10:00)
Nakon minute uvoda i kreativnim prekidom na 01:10 min., počinje peta po redu stvar na albumu. Plesno, nenametljivo i veselo; odličan početak ritma, ali opet pretjerano trajanje razrade. I baš kad bi najbolje sjeo lagani break na 06:17 min. javlja se totalno kalupljena full-on-type sekvenca kakva se stvarno često može čuti u zadnje vrijeme. Break dolazi tek u devetoj minuti stvari dokada sam već desetak puta poželio stisnuti slovo "B" na tastaturi (NEXT!). Naporno.

06. Pests for Pets (09:04)
Malo osvježenja odmah na početku - dosta brz ritam, ali nenaporan i neagresivan. Zanimljiva igra s percussion-ima i jako raznolik ritam, sve uredno, čak je i stanka na četvrtoj minuti, a ne na osmoj (grrr). Sve pomalo počinje ličiti onome što volim u full-onu, a za kraj odlična pitch-bend-ana melodija. Druga najbolja stvar na albumu.

07. Caugama (09:41)
Odličan početak, netipičan ritam-aranžman i dobro razrađene činele. Sve zvuči obećavajuće do 02:20 min. kada zbog melodije sve skupa počne vući na prošlost (goa). Na 03:13 min. ostaje samo melodija nakon koje razvoj kreće u goa stilu. Zbog preotvorenih, predugih i preglasnih činela stvar zvuči produkcijski zaostalo, unatoč dobrim efektima. Osobno ne volim ovakve stvari, ali neki se vole vratiti u to vrijeme pa ipak toleriram da jedna stvar na albumu bude u ovome stilu.

Dosta željno iščekivan album ispao je po meni pomalo sklepan, ali ipak mislim da će biti dobar onima kojima se jako svidio prvi album. Predugački trackovi čine ovaj album malo dosadnim za slušanje, ali glazba je prvenstveno klupska pa vjerujem da bi u klubu ispunio svoju namjenu. Velika pohvala detaljima kao što su efekti, stereo slika i uvodi u trackove. Sveukupno prosječno zadovoljavajuće, ali ne previše uzbudljivo.