195

213

Antix - Twin Coast Discovery - Iboga

Antix više nije neko nepoznato i novo ime na progressive trance sceni. Braća Barton i Hayden Storm već nekoliko godina rasturaju floorove po cijelom svijetu sa svojim jedinstvenim houseoidnim soundom. Naravno, svoj drugi album su opet izdali na poznatom danskom labelu Iboga Records i on vrlo lijepo nastavlja tamo negdje gdje je prošli album i završio. Cover je jednostavno genijalan. Vrlo jednostavan, ali učinkovit. Jedini minus je što ovaj put nema onih interesantnih kratkih opisa svake stvari kao na prijašnjem albumu.

Freq - Return To The Masters (Antix Remix) (8:26)
Album otvara već izdani remix Freq stvari Return To The Masters što baš i nije neka fora za sam početak. Original je bio veliki hit tamo 20004., a ovaj remix ga jako usporava i, bez obzira što nije toliko interesantno za otvaranje, ova stvar polako daje naslutiti generalni zvuk novog albuma. Jasno se vidi da je Freq imao velikog utjecaja na razvoj Antix zvuka. Čuju se neki poznati elementi iz originala, no cjela stvar zvuči puno drukčije i zapravo jedino što od ostaje od originala su te boje zvukova dok se svi ostali elementi stapaju u razne loopove i sekvence koje jako malo sliče originalu. U zadnjoj trećini stvari počinju uletavati melodije koje malo dignu stvar, no ne onako kao što je to Freq uspio. Ova stvar je puno mirnija i sporija. Solidan je remix, no meni ipak bolje zvuči u originalu.

Antix - The Inkling (7:53)
E, ovo je već nešto drukčije. Od samog početka se da naslutiti brutalno duboki beat i kristalno čista kvaliteta produkcije. Neko vrijeme se u centru pažnje samo nalazi taj nevjerojatan beat koji se jedino može cijeniti na glasnom soundu. Dakako, nakon izvjesnog vremena cjela stvar vas polako počinje uzdizati uz klasične perkusije i high hatove. Vrlo jednostavno i predvidljivo, no djelotvorno. Ovo je tipična jutarnja mjuza; melodija ima ali se drže jako nisko i dolaze u jako kratkim dionicama. Na sredini imamo jedan break kada malo trance zvukovlja dolazi u prvi plan no ništa pretjerano, cijela priča je dosta jednostavna i monotona, no to je upravo ona karakteristika Antixa koja zna jako dobro pasati. Ovo nije hit koji će vas bacati sa jedne strane floora na drugi, ali uz ovakvu kvalitetu produkcije sigurno vas neće ni ostaviti ravnodušnima, pogotovo ako vam sjedne u pravom trenutku.

Antix - Forever Changing (8:46)
Ova stvar mi je druga po redu najbolja na albumu. Početak je opet vrlo jednostavan i opet se osjeća taj duboki sočni beat. No, ovaj put dobivamo malo više psihodeličnih zvukova koji jako podsjećaju na Freq. Cijela priča se uglavnom drži loopova, no nakon tog dugačkog uvoda od 2-3 minute, napokon dolaze ti dragi trance zvukovi. Ova stvar je puno kompleksnija od prethodne i baš se osjeća neka evolucija od prijašnjeg zvuka. I onda blizu sredine nastupa totalno genijalna dionica. Imamo kratak break kada beat totalno nestane i trance melodije preuzmu ulogu, javlja se voice sample koji promrmlja: "Forever Changing" i onda kreće solo melodija u Freq stilu koja vas lagano uzdiže. U pozadini se opet počinje javljati beat, sve se ubrzava i kreće vožnja koja čini ovaj projekt tako originalnim. Ne znam niti jedan drugi projekt koji me može rasplesati na ovako niskom BPM-u i koji je u stanju uopće postići tu iluziju da stvar juri bjesomučno, a da BPM cjelo vrijeme ide na nekih 130. Sve se melodije pred kraj jednostavno počinju prožimati i na kraju stvarno opravdaju ime stvari.

Antix - Cold Night (8:47)
Ovaj put kreće malo mekši beat, no bassline ga odmah počinje stizati i u startu je jasno da će on voditi cijelu priču. Ostatak stvari je više-manje standardne konstrukcije, puno loopova i kristalno čistih high hatova, dok se bassline brine za glavnu temu. Tako kroz prvi dio stvari stalno imamo brujanje u pozadini koje lijepo vodi priču, no dosta je monotono; nakon prethodne stvari definitivno ne sjeda tako dobro. Ali Antix je takav uvjek. Na sredini imamo kratak break, no ne uletava ništa novo. Par rascjepanih vokala se javi, no ništa prepoznatljivo i bassline opet nastavlja priču do kraja. Solidno ali pomalo monotono. Bez obzira što spada među slabije stvari na albumu, siguran sam da u pravo vrijeme na flooru svoj posao obavi fenomenalno.

Antix - Little Honey (8:18)
Opet imamo malo mekši beat, no isto tako se odmah u startu javlja i malo više trance zvukova, a i jedan rascjepkani vokal. Definitivno mekša i veselija atmosfera od prošle stvari. Nakon par minuta jednostavnog uvoda javljaju se melodije za koje se zasigurno može reći da su autentičan Antix-proizvod. Jednostavno zvuče puno mekše i laganije od onih u trećoj stvari i, uz par vokala koji ulete tu i tamo, ovdje se jako osjeća evolucija u njihovom zvuku. Uz par odličnih loopova ova stvar vozi savršeno i melodije vas stalno drže na nogama do samoga kraja.

Antix - Le Lascard (9:05)
Ovo je bez ikakve sumnje najbolja stvar na albumu. Osnovna konstrukcija stvari je baš onakva kakva treba biti – nije pretvrda niti premekana i sve je izbalansirano. Bassline je gotovo neprimjetan. no svako malo se pojača i nestane dok hrpa sitnih loopova i kratkih melodija jednostavno leti na sve strane. Javlja se distorzirani muški vokal koji je jednostavno fenomenalan i onda kreće glavna melodija uz koju svi ovi sitni zvukovi dobiju još više pažnje. Ovo je savršeni jutarnji materijal. Sve je jako suptilno sakriveno i cijelo vrijeme prisutno, no na trenutke jednostavno dobijete tu lepršavost zvuka kada sve poleti u zrak. Definitivno hit albuma.

Antix - Quiet Is The New Loud (8:49)
Opet se javlja onaj duboki mračni beat kao u prvoj stvari. Sve se usporava, melodije nestaju i cjela stvar se malo više orijentira na minimalizam i na mračni groove. Sve je dosta monotono i jako podsjeća na prvi album. Tu i tamo se u pozadini da uočiti neka melodija, no ipak jako slabo. Sama po sebi je solidna stvar, ali ništa fenomenalno. Pred kraj se čak osjeća malo electro-ugođaja i opet je prisutan taj Freq sound. Malo uspava nakon odlične prethodne stvari, ali svejedno se da plesati i na nju.

Rhian Sheehan feat. Jess Chambers - Hiding Place (Fiord Remix) (9:11)
Zadnja stvar je nešto što se sigurno neće svidjeti većini ljudi na prvo slušanje zato što ima pomalo iritantne ženske vokale i neku clubby-atmosferu. No, ako ste ih spremni ignorirati i poslušati ostatak elemenata u pozadini, onda će vam se sigurno svidjeti. Naime, vokali zvuče dosta komercijalno i cijela stvar ima onaj malo ljigavi štih. Što je šteta jer, kad ne bi imala vokala, ovo bi vjerojatno bila najbolja stvar na albumu. Malo je brža od ostalih i sound je jako mekan i melodičan. Isto tako je sam ritam totalna vožnja. Melodija je jednostavno fantastična i još ako skužite kako se dobro nadopunjuje s basslineom, ova stvar je totalni rastur. Na sredini imamo taj iritantni prekid sa cheesy-vokalom koji je jednostavno over-the-top, no onda opet nastupa totalna vožnja i jednostavno je glupo odbacit ju zbog toga. Zaključak - oldina stvar koja bi bila savršena da nema vokala.

Ovaj album zaslužuje čistu peticu samo zbog kvalitete produkcije koja je vrhunska. Vidi se da je jako puno truda uloženo u svaku stvar jer sve traju jako dugo i sve su ispolirane do savršenstva. Jedini pravi minus su možda vokali u zadnjoj stvari i činjenica da se na albumu nalazi već jedna izdana stvar. Antix još jednom pokazuju kako se od najsporijeg house ritma može napravit odlična trance vožnja koja može i one najzahtjevnije full-on slušatelje oduševiti u pravom trenutku.