171

160

Saikopod - Phutures and Options - Spiral Trax

Saiko-Pod su Frank E i Ian Ion poznati po svojem projektu KoxBox. Njihov zvuk je specifièan i prepoznatljiv. Ove godine izdan je novi album njihovog side projekta pod imenom Saiko-Pod - Phutures and Options pod sloganom Intelligent trance and Downbeat from the koxbox lab. I zaista radi se o jako kvalitetnom izdanju. Na samom coveru cda se vidi njihov studio koji stvarno izgleda profesionalno. u zadnje vrijeme je kod nekih producenata trend ubacivati tech house elemente u svoju produkciju. Iako se meni osobno to nimalo ne sviða ovaj album je jedan veliki izuzetak. Mozda ga nebi svrstao u najsofiticiranije izdanje od Franka i Iana, no pun je groovy i funky efekata sto je malo cudno za ovakvu vrstu glazbe. BPMovi se krecu otprilike oko 135-140 i ono sto je meni osobno najbitnije, bass nikad nije u prvom planu niti je distorziran. Pa krenimo redom.

01. Two Dots(8:03)
Odlican pocetak albuma i odmah na pocetku se moze uociti odlicna kvaliteta produkcije. Jako puno se koriste reverb efekti i sve melodije, samplovi i efekti traju puno krace nego obicno...na pocetku stvari se javlja sample: "cycles are boring, spirals are fun!" sto i pise na coveru cda. Intro ima breakbeat ritam koji se zadrzava neko vrijeme i dize stvar. Kratak prekid i javlja se sample: "Phutures and Options". Nakon njega dolazi jako duboki bassline no opet se javljaju breakbeat elementi. Nakon sto prestanu krece konstantan ritam uz high hatove. Nakon toga dolazi zanimljiv sample: "this could turn hare krishna into a bad boy". Ono sto je zanimljivo kod ove stvari je kolicina tih sampleova i efekta jer ovo sve sto sam nabrojao se dogodi tek u prve dvije minute stvari. Nakon ovog zadnjeg samplea u pozadini se javlja jedan tech house element. Vec sam rekao da osobno ne volim ovakav zvuk ali ovdje odlicno pase. Na njega se dodaju ludi sampleovi sa reverb efektima. Cjela stvar tako vozi sve dok ne dolaze sampleovi: "excelerator plasma" i nakon njih dolazi jedan lagano skripajuci sample a u pozadini se opet lagano nazire breakbeat ritam. Nevjerojatno je koliko toga se moze naci u ovoj stvari, jako je kompleksna. Taman kada mislite da nema vise nista dolazi jedan smjesan rusko engleski sample. Opcenito atmosfera u stvari je dosta vesela i puna prekida sa ovako kratkim efektima i odlicnim visokim perkusijama. Stvar zavrsava sa sampleom: "Cycles are boring spirals are fun" koji se ponavlja par puta i nakraju ga efekti rastegnu. Odlicna stvar!

02. Silent Running(7:47)
Malo mracniji intro opet sa par breakbeat elemenata. Ova stvar ima puno vise trance elemenata. Najvise se to vidi po glavnoj synth melodiji koja se proteze kroz vecinu stvari i odlicna je. U pozadini mozete cuti tihe sampleove puhanja vjetra sto stvarno pridodaju atmosferi ove stvari. Ime joj savrseno pase. Doslovce imate osjecaj tihog trcanja po vjetru zbog te dugacke melodije. prekidi su ovdje super napravljeni i dosta naglaseni i nakon njih melodija postaje jos jaca no cjelo vrijeme vas stvar nevjerojatno vozi. Takoder se jako dobro koristi zvuk gitare koji se poklapa uz tu glavnu melodiju. Negdje na sredini stvari se javljaju zanimljivi lagano distrorzirani efekti dok perkusije i high hatovi dizu stvar gore. Opet kratki prekid i stvar nastavlja. Takoder je nevjerojatno koliko toga se nalazi u ovoj stvari. Jako puno reverb efekata, kratkih prekida, dizanja i spustanja stvari no cjelo vrijeme vas stvar jednostavno vozi i nakraju melodija ostaje sama i zavrsava stvar. Odlicna stvar i meni osobno najbolja na albumu zbog savrseno pogodene atmosfere.

03. Phutures(8:06)
Stvar pocinje uz lagani ambient intro nakon kojega se javlja dosta naglasen tech house ritam sa perkusijama. No ova ambient melodija se nastavlja i daje dosta dobru atmosferu stvari. Ritam je ovdje konstantan i dubok. Ono sto je zanimljivo ovdje je jedna melodijska linija od tri tona koja se stalno dize i spusta. U ovoj stvari se dosta nalaze tech house elementi no svi su melodicni i stvarno se pocinjete zavaravati sta to stvarno slusate. Ovo mi je u biti jedna od najboljih kombinacija trancea i housea. Dok se stvar lagano razvija javlja se sve vise kratkih prekida nakon kojih dolazi malo mracnija atmosfera uz par dubokih loopova a i bas se malo produbljuje. Nakon ovoga dolazi meni osobno jedan od najboljih prekida. Fenomenalno je u kojem kratkom periodu je to izvedeno. Beat jednostavno nestane, melodija se pojaca i samo spusti natrag i sve se normalno nastavlja. Zvuci dosta jednostavno ali je tako dobro i kvalitetno izvedeno da ispada nevjerojatno. Iako mi stvar nije tako dobra kao ove prethodne dvije zanimljivo je poslusati kako dobro moze zvucati kombinacija trancea i tech housea.

04. Options(5:50)
Ovo je ambient stvar i to mracna ambient stvar. Na pocetku se javlja zenski voice sample: "I love you" sto me uzasno iritira. Uopce mi se ne svida i ne uklapa mi se u stvar. Nakon toga se javlja jako mracna i jako duboka melodija. Ritam pocinje tek nakon jedne minute i puno je sporiji. Oko 128bpma. No opet se javljaju zenski voice sampleovi koji mi uopce ne pasu na stvar. Mislim da mi je ovo najlosija stvar na albumu. Jer uz ovako potpuno mracnu atmosferu definitivno mi ne pasu nekakvi ljubavni izljevi. Negdje na sredini se javlja malo veselija melodija. No opet nakon nje dolaze zenski voice sampleovi: "Don't leave me, never leave me" sto me jos vise iritira. Nikako mi se ne svidaju. Nakon toga dolaze odlicni trippy efekti koji dosta poboljsaju stvar. Opet ona mracna melodija sa pocetka uz naravno zenske sampleove. Stvarno neznam zasto su morali kroz cjelu stvar provuci te voice sampleove jer bi bez njih bila odlicna. Ova stvar ima najmanje elemenata od svih ali su jako mracni i super se poklapaju. Ali jednostavno nemogu progutati te voice sampleove. Pred kraj cjela stvar usporava. Doslovce cjela, i efekti i melodija i ritam. Ovo mi je najlosija stvar na albumu i to samo zbog tih voice sampleova.

05. Wednesday(6:22)
Malo veseliji intro od predhodnog no ovo je downbeat stvar. Javlja se zvuk zenskog smjeska i elektricna gitara u pozadini. Opet imamo breakbeat ritam uz jako naglasen kick drum. U pozadini se cjelo vrijeme cuju zenski glasovi ali jako neprimjetno i dobro se uklapaju. Cuju se lagani sumovi i daju odlicnu atmosferu cjeloj pozadini dok se u prvom planu javljaju ludi trippy efekti. Cjelo vrijeme je jako naglasen ritam. Nakon svega toga dolaze japanski zenski sampleovi ovaj put u prvom planu. Kratak prekid i opet krece ritam. Neko vrijeme zvuci isto kao i sto sam prethodno opisao. Nakon minute prekida se drum i efekti i javlja se japanski zenski glas koji nesto pjeva. Uklapa se dobro u element ali mi se jednostavno ne svida. Stvar se lagano blizi kraju uz jos par melodija u pozadini no sve u svemu nista previse posebno. Kroz cjelu stvar je odlicno naglasen drum. Solidna stvar no da nema tih japanskih glasova bila bi mi bolja.

06. Groove Moderator(7:41)
Stvar zapocinje sa Jako dubokim basom i mracnom atmosferom. Dosta efekata ima odjekujuci zvuk. Sve je jako mracno i duboko. Javlja se muski voice sample: "The music of the future" sto odlicno pase uz stvar. Nakon toga se javlja par tonova na klaviru koji se ponavljaju neko vrijeme uz taj voice sample. Stvar je jako groovy kako i njeno ime govori. Skoro svaki efekt i melodija imaju taj echo filter tj. jeku. Jako dugo se zadrzava ova atmosfera. Stalno se ponavlja voice sample uz melodiju na klaviru. Efekata nema previse ali su svi odlicni. Iako je stvar na 138bpma imate osjecaj da je puno sporija. Cjela stvar zavrsava sa sampleom: "The music of the future....isn't music" sto mi je jedan od najboljih sampleova na albumu. Solidna stvar sa odlicnom atmosferom i jako dubokim ritmom.

07. Magnetic Force(7:54)
Opet mracan intro koji pocinje uzdizati uz par cudnih efekata u pozadini. Sve se jako brzo pocinje dizati prema gore i javlja se konstantan ritam. Kad napokon krene javljaju se odlicni trippy efekti i jednostavno vam daju onaj mracan osjecaj i stvar izazove onaj zlocesti smjesak na licu. Odlican intro u stvar. Sve se uzdize i uzdize. U pozadini se javlja voice sample: "Magnetic Force" i ponavlja se cjelo vrijeme. Odlican pocetak odlicne stvari. Ritam cjelo vrijeme vozi uz mracne efekte. Ovdje imate slicnu atmosferu kao u silent running samo puno puno mracniju. Uz par bolesnih krestajucih zvukova sve ide ljepo negdje do trece minute kada se javlja fenomenalna mracna melodija. U pozadini se javljaju zvukovi pucketanja prstiju sto fora zvuci a i dodaje malo veseliju atmosferu.. Na sredini dolazi kratak prekid i opet se javlja voice sample: "Magnetic Force" Sve zvuci mracno i bolesno i da bi bilo jos bolesnije na cetvrtoj minuti se javljaju sampleovi majmuna. Nevjerojatno je kako je ovo dobro uklopljeno u stvar. Cak se ritam prekida i daje vise paznje tim majmunima koji vriste skoro minutu. Javlja se drum, kratak prekid sa super efektima i opet krece ona mracna melodija koja izaziva smjesak na licu zajedno sa voice sampleom. Minutu pred kraj se opet nakratko javljaju majmuni da bi stvar zavrsila sa mracnom melodijom. Fenomenalna stvar i uz silent running najbolja na albumu.

08. Apollo(6:59)
Nastavlja u istom ritmu kao i magnetic force, cak se i par efekata na pocetku nalazi iz magnetic forcea. Zadrzava se mracna atmosfera i stalan ritam uz par skripajucih efekata u pozadini. I dalje je prisutna jeka na skoro svim elementima. Do druge minute nema previse toga, cak i zvuci pomalo dosadno sobzirom na sve sto se u prijasnjim stvarima moglo cuti. Sve do sredine stvari nema previse toga. Na sredini se javlja jedan kratak prekid i pocinje malo brzi i jaci kick uz naravno, par sitnih efektata. I onda dolazi odlicna melodija koja malo razveseli stvar. No opet nakon sto nestane nema previse toga znacajnog. Stalno se u pozadini javljaju neki zenski glasovi ali jako tihi tako da ne smetaju previse. Ritam se negdje dvije minute pred kraj opet malo ubrzava uz par perkusija i high hatova. Minutu pred kraj se vec pocinje sve usporavati i tako traje do kraja bez previse iznenadenja. Sve u svemu nista posebno. Pomalo dosadna stvar nakon onih prije.

09. Going Down In Chinatown(4:57)
Stvar pocinje sa dosta mracnim introm i jako slabim kickom. Ovo je downbeat stvar i to odlicna. skoro 3 minute prolazi samo uz taj kick i zavijajucu mracnu melodiju. Javlja se jedan muski voice sample ali jako slab. Sve do trece minute nema skoro niceg drugoga ali onda se javlja jako kratki prekid i dolazi fenomenalna pomalo retro melodija koja fenomenalno vozi gore dolje, samo se proteze kroz cjelu stvar a sve ostalo je drugom planu. I tako negdje skroz do minutu pred kraj kada se javlja lagani sum i uzdizanje, kratak prekid i dolazi odlican breakbeat ritam koji odlicno pase uz melodiju. Ritam i melodija se odrzavaju do kraja uz jos vise zavijanja da bi se na kraju samo naglo spustili i nestali. Kod prvog slusanja mi je ovo bila najbolja stvar na cdu. Jedino mi je zao sto traje prekratko no svejedno je odlicna.

10. Tron(9:50)
Zadnja stvar na albumu krece sa malo dubljim ritmom uz muski voice sample. U pozadini se moze cuti par efektata slicnim onima koji su bili u prve tri stvari, dakle sa reverbom. Iako krece dosta mracno stvar se ipak razvije u nesto veseliju i slicnu prvim stvarima na cdu. Dosta je groovy i odlicno vozi uz par ludih efekata. Opet se javljaju karakteristicni kratki prekidi i sve zvuci odlicno. No za razliku od prve tri stvari ova ipak ima jednu malo mracniju atmosferu. Nista se znacajno ne mjenja do cetvrte minute kada dolazi kratki prekid uz neke muske voice sampleove i par ludih efekata ali nakon toga ritam i dalje nastavlja. Ova stvar jednostavno samo vozi naprijed bez previse odstupanja. Na sredini se javlja muski japanski voice sample koji mi se bas ne uklapa u stvar ali je smjesan. 4 minute pred kraj dolazi jedan totalno ludi prekid. Jednostavno su im nevjerojatni ti prekidi. Nakon toga se opet sve normalno nastavlja ali ostavlja super dojam zbog odlicnog prekida. Do kraja stvari se ne javlja nista previse znacajno. Dosta je dugacka stvar pa tako nakon onih svih silnih efekata u prijasnjim stvarima zvuci jednostavno dosadna. Minutu pred kraj se javlja jedan voice sample i ostaje samo lagana melodija u pozadini. Solidna stvar i album dolazi do kraja.

Sve u svemu smatram ovaj cd jako kvalitetnim izdanjem. Produkcija je nevjerojatno kvalitetna i zvuk je kristalno cist. Stil je uistinu dosta cudan ali jako inovativan. Mozda ovo nisu najkompleksnije stvari od Franka i Iana ali su jako plesne i kvalitetne. Ako ste audiofil moci cete stvarno uzivati u ovom izdanju. Jedini minus su mozda voice sampleovi na nekim stvarima i cinjenica da je dosta stvari na ovom albumu vec izdano na nekim drugim kompilacijama. U svakom slucaju stvari su jako kompleksne i super je pogoden odnos svih elemenata. Tocno se zna sto je u prvom planu a sto ne. Preporucio bi ovaj cd bilo kome tko prelazi sa techna ili housea na trance jer nije prebolestan niti prezestok. Jednostavno je savrseno odmjeren.