Ovo Izdanje možete kupiti na sljedeęim online shopovima:

243

255

Phaethon's Voyage kompilacija - Oktava

Vjerojatno ste viÅ”e manje svi do sada veƦ ĆØuli za jedan od najveƦih psy trance festivala u svijetu, Samothraki Dance Festival. ProÅ”la godina je bila treƦa po redu za ovaj festival; nažalost nakon dosta problema s lokalnim vlastima ove godine ga neƦemo doĆØekati. No, ako niÅ”ta drugo, iza sebe je ostavio 3 CD-izdanja, a oĆØekuje se i DVD s video snimkama sva tri festivala. U principu nisam ljubitelj labelova koji obiĆØno nastanu na temelju nekih partyja kako bi se povukle joÅ” neke pare sa strane, no ova kompilacija je izuzetak. PoĆØevÅ”i od samog covera koji je jedan od najboljih i najkvalitetnijih ikada. Sama kutija je predivan digipak i jednostavno ga je guÅ”t držati u rukama. Unutra se takoĆ°er nalazi grĆØki mit vezan uz ime same kompilacije. No veƦ sam i previÅ”e rekao o kutiji pa aj'mo na mjuzu.

01. Tristan & Psyberant - Wait and See (8:59)
Prva i ujedno i najbolja stvar na kompilaciji dolazi iz Engleske i, naravno, stil je takav. Po strukturi vrlo jednostavna stvar s jako puno acid zvukovlja i jednostavno najplesnijim basslineom ikad. Ono Å”to je stvarno dobro kod ove stvari je Å”to realno oslikava jednu atmosferu koja je bila postignuta na festivalu, a bome i kod nas za vrijeme Tristanovog acidolikog live-acta. Dakle, stvar je jednostavna, mraĆØni groovy bassline, uz dosta sitnih i uvrnutih zvukova koji su veƦ trademark za Twisted Records i, naravno, hrpa kiselih Å”kripanja koja su isproducirana vrhunski. Cijela stvar se dosta polako razvija i cjelo vrijeme vas uzdiže. Definitivni klimaks nastupa kada u priĆØu uleti predobar duboki muÅ”ki voice sample koji jednostavno moram u potpunosti citirati: "It is a dawn of a new age! Mankind has reached the stars, colonized new worlds, contacted new races..." Nema sile koja bi me mogla zaustavit na ovu stvar, a i mami se sviĆ°a. Uglavnom definitvno najbolja stvar na CD-u, puna energije i groovea. BaÅ” kao i veƦina Tristanovih stvari.

02. Orion - Don't Panic (6:44)
Jean Borreli je na sceni veƦ dugi niz godina i jedan je od onih koji znaju napraviti dobru full-on stvar bez pretjerivanja i s puno dobrog groovea. Pa tako i ova stvar fino vozi i rastura floorove. Naravno, kiseli zvukovi su i ovdje prisutni, a osim raznih bleepova u pozadini, glavna synth melodija ovdje igra važnu ulogu. Jedino Å”to malo iritira jest ženski glas koji se javi svako malo, no kratak je i ne govori niÅ”ta konkretno nego samo zavija. No, stvar i dalje rastura i takoĆ°er je meĆ°u najboljima na kompilaciji.

03. The Antidote - Apple Q (7:00)
Kad se radi o Serge Suoqueu, stil je naravno japanski. Iako ova stvar zvuĆØi dosta sirovo, kao i sve ostale njegove stvari jednostavno ima taj jumpy stil i tjera vas da skakuƦete. U pozadini odjekuju zvukovi kapanja vode u nekoj peƦini i, osim standardnih distorziranih acidolikih Å”kripanja, prisutni su te meke japanske melodije koje su sve osim cheesy. Sama stvar je solidna, no Serge može puno bolje.

04. Space Tribe - Reverse Time (7:07)
Gotovo svaka kompilacija mora imati neku loÅ”u stvar. Da je to ova vidi se istog trena kad proĆØitate tracklistu. Jednostavno se radi o pretjerivanju s acid zvukovima. Sama osnova nije toliko ni loÅ”a, pogotovo beat koji je zaĆØuĆ°ujuƦe dosta dobro napravljen. No, retro-melodije koje se ne mjenjaju valjda od prvog Space Tribe albuma su i dalje prisutne i jednostavno vam pile mozak. Za one koji vole ovaj stil stvar Ʀe ih oduÅ”eviti jer zvuĆØi bolje od ostalih Space Tribe stvari (ako je to ikako moguƦe jer obiĆØno sve zvuĆØe isto).

05. Eat Static Vs. Man Made Man - Regen (9:01)
Ovo je jedna jako neobiĆØna stvar Å”to naravno i ne iznenaĆ°uje s obzirom da je Eat Static u igri. Uvod je malo dulji i napravljen je u nekom breakbeat stilu, no u pozadini se polako nazire pravi ritam i kreƦe s dosta loopoidnom osnovom. U biti, imate osjeƦaj kako je stvar napravljena sa dosta ritam maÅ”ina i, naravno, neizbježnim 303-zvukom koji cijelo vrijeme agresivno vozi. Tamo negdje na sredini se javljaju puno mekÅ”i zvukovi koji su karakteristika Man Made Man stila i dosta dobro se uklapaju na ostatak. U ovakvim stvarima je uvijek zanimljivo kada se može jasno prepoznati dva individualna stila i naĆØin na koji se meĆ°usobno nadopunjuju. Sve u svemu, jako neobiĆØna no zanimljiva stvar i, iako nije jako plesna kao i ostatak Eat Static stvari, jednostavno je neÅ”to Å”to morate ĆØuti.

06. Tube - Psycho Drug (9:14)
Tube je dosta nepoznato ime na trance sceni, no stalni su gost na Samothraki festivalima. Ova stvar zvuĆØi dosta inferiorno Å”to se tiĆØe kvalitete produkcije naspram ostatka, no odmah u startu vas zatekne nevjerojatno dobra bas gitara ĆØija melodija se javlja kroz gotovo cjelu stvar. Stil je dosta mraĆØan i puno jednostavniji od ostatka stvari na kompilaciji, no može se reƦi da se ĆØovjek trudi. Stil je u svakom sluĆØaju originalan, pogotovo zbog odliĆØne bas gitare. Zlo mi je od raznih gitara koje se javljaju u novijim trance stvarima i zvuĆØe tako isfurano i jednostavno, a rade ih puno veƦe face od ovog ĆØovjeka koji je na odliĆØan naĆØin uspio odrediti i mjeru i stil. No, da ne meljem samo o gitari, ostatak ove stvari je pun raznih svemirskih zvukova i jedina zamjerka je beat koji se gotovo uopƦe ne mijenja. No, sve u svemu jako dobro.

07. KoxBox - Oscillocore (8:42)
Kako stvari stoje izgleda da je ovo zadnja izdana Koxbox stvar koju su Frank i Ian zajedno napravili. O stilu ne treba previÅ”e govoriti - mraĆØan, žestok beat koji samo oni znaju takvim napraviti. No, ova stvar ima puno viÅ”e psihodeliĆØnih elemenata nego neke njihove starije stvari i, nažalost, jednostavno ne zvuĆØi dobro kad ju sluÅ”ate doma. Koxbox je neÅ”to Å”to trebate ĆØuti uživo na ogromnom sound sistemu da biste ih stvarno doživjeli kako spada. Beat je jako agresivan i na manjem soundu zvuĆØi loÅ”e. Osim raznoraznih svemirskih prizvuka javlja se glavna tema koja je jako kisela i pomalo zatupljujuƦa. No, kvaliteta produkcije u ovoj stvari je na najveƦoj moguƦoj razini i jednostavno rastura.

08. Prisma - Running Time (10:16)
Prisma je grĆØki projekt i nije baÅ” toliko poznat na sceni. Ova stvar je dosta brza (146 BPM-a) i razvija se u stilu koji je tipiĆØan za izdanja na grĆØkom Acidance labelu. Dakle, brza vožnja uz razna distorzirana Å”kripanja i tu i tamo koje pretjerivanje. SreƦom, ova stvar se ipak drži nekih normalnih granica pa se tako javlja dosta zanimljiva melodija koja lagano uskaĆØe svako malo. Jedina stvar koja malo naživcira su povremene dizalice koje su danas neizbježne u neo-full-on stilu. JoÅ” jedan highlight su breakovi negdje u sredini stvari, no sve u svemu stvar je prosjeĆØna s obzirom da ovaj stil fura barem pet-Å”est drugih imena, i to na bolji naĆØin.

Kompilacija je dosta Å”arena Å”to se tiĆØe stilova i, iako sve stvari zajedno veže neki acid-prizvuk, one su dosta razliĆØite. Ako tražite neku priĆØu, ovdje je neƦete naƦi jer kompilacija jednostavno pokuÅ”ava dati sliku kakvi su se sve razliĆØiti stilovi susretali na festivalu i u tome itekako uspijeva. Na festivalu je joÅ” bio prezentiran i Dino Psaras album koji daje naznake da Ʀe label krenuti s izdavanjem drugih stvari nevezano uz sam festival i to je jako dobra stvar.